Bibliotekskatalog

Främja barns psykiska hälsa i förskolan
Komihåglistan är tom
Vis
Personnamn
  • Hellberg Björklund, Anna, 1984-
Titel och upphov
  • Främja barns psykiska hälsa i förskolan
Låntagare i kö
  • 0 (0)
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : [2023] 2023
Annan klassifikationskod
  • Eaa.01
  • Dofaa
Upplaga
  • Upplaga 1
Fysisk beskrivning
  • 248 sidor Illustrationer
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Barnkonventionen framhåller barns rätt till beskydd, hälsa och välmående. Förskolan kan bidra till psykisk hälsa hos barn genom att möta deras behov av trygghet, omsorg och stimulans. Den här boken ger en bred kunskap om vad som främjar psykisk hälsa hos barn men ger också konkreta förslag på hur pedagoger kan arbeta praktiskt. Författaren bidrar även med en mängd exempel för att visa hur verktygen kan användas i olika situationer.??Boken inleds med ett teoretiskt avsnitt om psykisk hälsa, psykisk ohälsa och stress samt hur dessa tar sig uttryck hos de yngsta barnen. Barnsynen hos pedagogerna är avgörande. Därefter tematiserar och utvecklar författaren viktiga områden som barnens introduktion på förskolan, samarbetet med vårdnads havare, relationsbyggande med barnen, bemötande av känslor och utveckling av barnens samspel och lek.??Främja barns psykiska hälsa i förskolan riktar sig till pedagoger och chefer som arbetar med och har ansvar för barn i förskolan. Boken kan med fördel också läsas av studerande vid förskollärarprogrammet.
Term
  • Barnpsykologi
  • Psykisk hälsa hos barn
  • Förskolepedagogik
  • Förskolan
  • Förskolebarn psykologiska aspekter
ISBN
  • 9789144167800
*00013334cam a22024137i 4500
*001122347
*008231112s2023    sw ||||e||||||000 0|swe|d
*020  $a9789144167800$qhäftad
*035  $a(SE-LIBR)1jnlfg0dz9jcl1h0
*041  $aswe
*08204$a372.21019$223/swe
*084  $aEaa.01$2kssb/8
*084  $aDofaa$2kssb/8
*1001 $aHellberg Björklund, Anna,$d1984-
*24510$aFrämja barns psykiska hälsa i förskolan /$cAnna Hellberg Björklund.
*250  $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2023]
*264 3$c2023
*300  $a248 sidor$bIllustrationer
*520  $aBarnkonventionen framhåller barns rätt till beskydd, hälsa och välmående. Förskolan kan bidra till psykisk hälsa hos barn genom att möta deras behov av trygghet, omsorg och stimulans. Den här boken ger en bred kunskap om vad som främjar psykisk hälsa hos barn men ger också konkreta förslag på hur pedagoger kan arbeta praktiskt. Författaren bidrar även med en mängd exempel för att visa hur verktygen kan användas i olika situationer.??Boken inleds med ett teoretiskt avsnitt om psykisk hälsa, psykisk ohälsa och stress samt hur dessa tar sig uttryck hos de yngsta barnen. Barnsynen hos pedagogerna är avgörande. Därefter tematiserar och utvecklar författaren viktiga områden som barnens introduktion på förskolan, samarbetet med vårdnads havare, relationsbyggande med barnen, bemötande av känslor och utveckling av barnens samspel och lek.??Främja barns psykiska hälsa i förskolan riktar sig till pedagoger och chefer som arbetar med och har ansvar för barn i förskolan. Boken kan med fördel också läsas av studerande vid förskollärarprogrammet.
*650 7$aBarnpsykologi$0https://id.kb.se/term/sao/Barnpsykologi$2sao
*650 7$aPsykisk hälsa hos barn$0https://id.kb.se/term/sao/Psykisk%20h%C3%A4lsa%20hos%20barn$2sao
*650 7$aFörskolepedagogik$0https://id.kb.se/term/sao/F%C3%B6rskolepedagogik$2sao
*650 7$aFörskolan$0https://id.kb.se/term/sao/F%C3%B6rskolan$2sao
*650 7$aFörskolebarn$xpsykologiska aspekter$2sao
*852  $hEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Utlånat20.05.2024Falu las bibl: Allm avd plan 1Eaa